WOONINITIATIEF
  • Down Town
  • Wie zijn wij
  • Nieuws
  • Down Town To Do
  • Vacature DownTown ToDo
  • Foto's
  • Contact
  • Help Mee
  • Privacy verklaring

(beknopt) Beleidsplan 2020 -2025 stichting wooninitiatief DownTown


Inhoudsopgave
1. Doelstellingen van de stichting wooninitiatief DownTown.
2. Uitvoering doelstellingen.
3. Wijze van werving van gelden. 
4. Beheer van het vermogen. 
5. Besteding van het vermogen.
6. Klachten. 
7. Algemene gegevens. 
8. Facebook. 
 
1. Doelstellingen van de stichting wooninitiatief DownTown
Statuten, artikel 2.1
  1. De stichting heeft ten doel:
    het opzetten, het mogelijk maken en het in stand houden van een kleinschalige woonvoorziening voor bewoners met een verstandelijke beperking met zorg en ondersteuning waar nodig:
  2. Het (doen) bevorderen van de ontwikkeling van mensen met een verstandelijke beperking in het algemeen en wel door het (doen) aanbieden van en/of zoeken naar passende dagbesteding; en
  3. voorts al hetgeen met een en ander rechtstreeks of zijdelings verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn, alles in de meest ruime zin van het woord.
 
2. Uitvoering doelstellingen                                                                                             
Statuten, artikel 2.2 lid ‘a’ tot en met ‘d’
De stichting tracht haar doel te verwezenlijken door:
  1. het aankopen, dan wel huren en beheren van een pand, bestemd te dienen als woonvoorziening;
  2. het (doen) begeleiden en (doen) verzorgen, of het aanbieden daarvan, van de bewoners die in de woonvoorziening verblijven;
  3. het aankopen dan wel huren en beheren van een locatie, bestemd te (doen) dienen als dagbestedingsvoorziening;
  4. het (doen) begeleiden, (doen) ondersteunen en (doen) verzorgen, of het aanbieden daarvan, van de deelnemers in het algemeen aan de (dagbestedings)activiteiten van wooninitiatief DownTown;
 
3. Wijze van werving van gelden
Statuten, artikel 2.2 lid ‘e’ en ‘f’
  1. het verwerven van gelden door middel van bijdragen van particulieren, ondernemers en de overheid;
  2. alle andere wettige middelen, welke aan het doel van de stichting bevorderlijk kunnen zijn.

4. Beheer van het vermogen
Bestuur
De stichting heeft een bestuur dat verantwoordelijk is voor het beheer van het vermogen.
Het dagelijks bestuurders bestaat uit een voorzitter, een secretaris en een penningmeester.
-  Voorzitter: H.M.E Huiberts;
-  Secretaris: M.H. Laarakker
-  Penningmeester: S. Duijnker
 
Activiteiten bestuur
Vergaderen
Het dagelijks bestuur belegt minimaal tweemaal per jaar een algemene bestuursvergadering. Hiervan worden notulen opgemaakt.
Activiteiten
Onder verantwoordelijkheid van het bestuur worden de volgende activiteiten verricht:
  • Het opzetten en begeleiden van projecten;
  • Het selecteren van bestemmingsdoeleinden.
Financiën
Het bestuur is verantwoordelijk voor een gezond financieel beleid. De taken die hierbij horen zijn onder meer:
  • Jaarlijks een begroting opstellen;
  • Jaarlijks een jaarrekening vaststellen, goedkeuring gebeurt door de kascommissie;
  • Beheren van de gelden;
  • Besteden van de gelden en het creëren van voorzieningen.
Vergoeding bestuursleden
Bestuursleden ontvangen geen vergoeding voor hun bestuurswerkzaamheden.
 
5. Besteding van het vermogen
  • Het vermogen wordt besteed conform de doelstelling van de stichting.
  • De inkomsten van de stichting worden in de eerste plaats gebruikt om de uitgaven te compenseren.
  • De inkomsten van de stichting kunnen in de tweede plaats worden aangewend om andere stichtingen of initiatieven te steunen die een vergelijkbare doelstelling hebben als de eigen stichting.
  • De stichting heeft niet de doelstelling om winst te maken. Wel wil zij een gezonde buffer aanhouden om tegenvallende inkomsten op te kunnen vangen. Daarnaast worden gelden gereserveerd om nieuwe activiteiten te ontwikkelen en op te zetten.
 
6. Klachten
Iedere ouder/verzorger en/of wettelijke vertegenwoordiger heeft het recht een klacht in te dienen wanneer hij of zij niet tevreden is over het verloop van de begeleiding van bewoners. Daarvoor hanteert DownTown een klachtenreglement
 
7. Algemene gegevens
Stichting wooninitiatief DownTown
Burgerhoutstraat 5
1791 ED Den Burg
 
Telefoonnummer:       0222 728186
E-mail:                        downtownbestuur@texel.com
Website:                     http://www.wooninitiatief-downtown.nl
KvK nummer:             520 137 23
RSIN:                         850 262 914
IBAN:                         NL 20 RABO 01 02 93 85 20
 
8. Facebook
U kunt ons ook volgen op Facebook en voor de gang van zaken op de dagbesteding kunt u een kijkje nemen bij DownTown ToDo.
​
Powered by Create your own unique website with customizable templates.